He estat provant un nou renderitzador sobre GPU per al Cinema 4D (Redshift), i com a excusa he pensat preparar algunes imatges per ensenyar a la web. El tema, de nou és una variació del meu clàssic, boles i dinàmiques (potser m’ho hauré de fer mirar), un model senzill però amb transparències, desenfocats, reflexions, refracció i desenfoc de moviment a tope, per posar a prova el renderer. He reproduït una màquina de Galton, un aparell en que les boles cauen des del diposit superior i van rebotant per entre uns bastonets per acabar als calaixos de la part inferior, en principi distribuint-se en forma de campana de gauss (suposo que les dinàmiques del C4D no deuen ser del tot acurades, jo no he aconseguit obtenir una curva gaire clara). Per acabar de fer l’experiment interessant, he fet que les boles, tot i els rebots aleatoris, acabin ordenades per colors.
Les proves han estat un èxit parcial:
D’una banda, la facilitat per obtenir imatges de gran qualitat en uns temps molt inferiors als del renderer nadiu de Cinema 4D m’han impressionat molt (i això que només disposo d’una GPU, tot i que força decent) (ja em veig invertint en més cacharros), i una facilitat d’ús i aprenentatge força raonable.
D’altra banda, les presses i la impaciència n’han jugat una mala passada (i no és el primer cop). Tot i fer alguns renders previs de prova, he tirat els renders de les animacions sense provar prou el ritme i l’aspecte de les dinàmiques, resultant en una animació excessivament ràpida, i alguns problemes en els rebots i el comportament de les boles.
Però les imatges estàtiques son xules no?